Joulu lähestyy vääjäämättä ja mieliala sen myötä tuntuu rauhoittuvan juuri niin kuin pitääkin. Olin tuossa pari päivää sitten lähes paniikissa tekemättömien töiden ja ostamattomien lahjojen kanssa, mutta nyt alkaa homma olla siltä osin selvää. Lahjoja olen hankkinut, jotain pientä vain ja koti on sotkuinen, mutta samalla jouluinen. Eilen koristelin kuusen, sain siitä paljon uutta puhtia lisää. Katsoin hyvän elokuvan pitkästä aikaa, ja taas voimat karttuivat sen myötä. Ihana huomata, että osaan olla stressitön sittenkin, vaikka joulun valmistelu perinteisessä mielessä ja perinteisellä tavalla onkin jäänyt minimiin. Ei mitään kaappien siivouksia, ei mattojen tuulettelua (vaikka ehkä olisi paikallaan) ei leipomuksia, ei kinkkua ja paljon muutakin ei-oota löytyy minun joulustani. Silti minulla alkaa olla väkisinkin se kaivattu joulumieli, rauha ja onnellinen olo. Odotan aattoa ja lapsien tuloa käymään. Odotan sitä, kun me saamme yhdessä kohottaa maljan elämälle ja tulevaisuudelle ja joulurauhalle ja meidän yhteiselle hetkellemme. Kaikki muu turha hömpötys jääkööt ja löytyköön jouluun se tärkein asia. Rakkaus, ilo ja toinen toistemme hyväksyminen.

Tulevaisuus ei pelota (pelottaa se...lisäsin tämän, koska huomasin olevani epärehellinen itselleni). Muutto Helsinkiin on iso askel minulle, vaikka samalla tajuan, että vaihtaahan ihmiset paikkakuntaa ja jopa maata tai maanosaa ja silti elämä soljuu eteenpäin. Virta vie ja virta tuo, vai miten siinä yhdessä laulussa sanottiinkaan... :) Välillä toivoisi voivansa jakaa elämän suuret muutokset jonkun rakkaan läheisen kanssa ja tarkoitan nyt sitä sielunkumppania, mutta täytyy hyväksyä tämä tilanne ja nauttia toisaalta tästä mahdollisuudesta vain unelmoida :) Unelmathan ovat aina todellisuutta rikkaampia, vai ovatko??? Kuka tietää. Lupaan kertoa sen sitten kun tiedän. Ja uskon, että minä tulen sen tietämään tämän elämän aikana. Intuitioni vakuuttaa minulle niin ja kehottaa menemään unelmiani kohti avoimin silmin. Ja niin myös teen. Vaikka, kuten jo sanoin, pelottaa välillä kovastikin.