Uskokaa tai älkää, aion alkaa virkkaamaan. Mulla on siihen hyvä syy. Poikani saa esikoisensa ja minä ensimäisen lapsenlapseni, joten ajattelin virkata pienokaiselle peitteen. Laitan tähän kuvan keskeneräisestä ystävän tekemästä peitteestä, josta sain inspiraation.

Olen tehnyt käsitöitä kyllä aiemminkin, mutta en mitenkään runsain määrin. Mutta menneisyyden vaiheilta löytyy valmis villapusero miehelle (ja yksi keskeneräinen toiselle) villatakki itselle, koristeellinen villatakki lapselle ja muutamia pitkäpistotöitä. Ja luultavasti villasukkayritelmiä ja patalappuja, kaulaliinoja...ja kai minä nyt jotain olen virkannutkin, mutta pää on niin hatara, etten muista juuri nyt.

Virkkuukoukku tuntui niin tutulta kädessä, että täytyy minulla jotain yhteistä olla sen kanssa menneisyydessä. :D

Mutta nyt (kohta, huomenna ehkä) alan virkata. Ostin jo lankoja ja koukun. Olen ihan onnessani. Mummovaihetta pukkaa.

Tässä vähän värikästä virkkuumallia kuvan muodossa ystäväni virkkaamana.

 

_DSC7274%20%282%29_filtered.jpg