Laitan tähän Don Huonot-bändin lyriikan, joka ihanalla keveydellään kosketti mua, kun kuulin tyttäreni sovituksen ja esityksen siitä eräitä häitä varten. Jotenkin tämä biisi lohdutti juuri nyt, kun itsellä on niin raskas olo. Itselläni on yksi runo, jossa olen kuin leija jonkun luotettavan kädessä. Tämä biisi toi mieleen sen toiveen vuosien takaa :)

Omistan tän biisin Sinulle...

Don Huonot - Tuulee


olen niin kevyt, että leijun ilmassa, sun huoneessa
mä olen höyhen, sinä tuuli, puhalla, etten putoa
sä avaat ikkunan, mä kattojen ylle ilmaan kohoan
ja asiat saavat mittasuhteen oikean

sama vanha juttu vahvistaa, se sua mikä ei tuhoa
sain eilen lahjan, jota toivon etten koskaan unohda
nyt oon niin kevyt, että leijun ilmassa korkealla
ja kaupunki alhaalla näyttää kauniilta

tuulee, kun sinä olet tuuli
ja minä olen höyhen sun vietävänä
tuulee, kun kaupungissa tuulee
me korkealle noustaan taas

hei, koita unohtaa nuo asiat, jotka sua öisin valvottaa
hei, koita uskaltaa vain tuulen vietäväksi sukeltaa
kaikkein vaikeinta on luottaa
mutta ilman sitä ei mitään saa
mä puhallan ja sä nouset ilmaan

tuulee, kun minä olen tuuli
ja sinä olet höyhen mun vietävänä
tuulee, kun kaupungissa tuulee
me korkealle noustaan taas

hyppäät parvekkeelta, muttet putoa
sä näytät kauniilta, kun leijut ilmassa
surut ja murheet jäävät omaan arvoonsa

tuulee, kun sinä olet tuuli
ja minä olen höyhen sun vietävänä
tuulee, kun kaupungissa tuulee
me korkealle noustaan taas

lennätät mua niin kuin leijaa
korkealla taivaan alla, lennän taas
lennätän sua niin kuin leijaa
enkä päästä putoamaan, lennän taas

tuulee, kun kaupungissa tuulee
me korkealle noustaan taas

***************************************

 

 

Tässä se runoni vuosien takaa. Juuri nyt tuntuu siltä, että voisi väsyneenä laskeutua toisen käsivarsille hetkeksi lepäämään ja kohta taas nousta leijumaan yläilmoihin maisemia katselemaan. En myönnä, että Don Huonot-bändin lyriikka olisi vaikuttanut runon tekstiin, sillä en muista koskaan kuulleeni biisiä, mutta...ei voi tietää.

 

Saanhan myös lentää

leijun ilmassa leijan lailla,
kiepun ja lepään liidellen,
olen kaunis, näen kauas,

näet minut sieltä alhaalta,
sinä, jonka käsi ohjailee
leijaani taiten, onnellisena -

minusta,

ota minut syliin, kun tuuli
väsyy kannattelemaan minua,
kun laskeudun käsivarsillesi,

talleta minut onnellisten
muistojesi sala- arkkuun,
lennätä uusissa tuulissamme
 

(v.2005)