Oletko ajatellut, sinä mies, miten katsot naista? Miten katsot lapsinaista, teininaista, aikuista naista ja ikääntynyttä naista?

Olen sitä mieltä, että jo lapsena tyttölasta katsotaan tulevan naiseuden linssien läpi. Naiseuslinssit. Ne ovat päällä aina.

En edes tiedä, miksi kirjoitan tätä, mutta joku minussa pyytää.

Nainen on jo pitkään määritelty tietynlaiseksi. Kaunis nainen on oma lajinsa. Naisen tehtävä on olla kaunis ja haluttava, mutta kaikki naiset eivät siihen kastiin sovi. Mitä tehdä heille? Naisille, jotka ovat pettäneet naiseuden vaatimukset?

Puhutaanpa vähän vanhenemisesta. Olen nainen ja olen huomannut, että kun vanhenin, lakkasin olemasta. Mutta itseasiassa oma kokemukseni on (vielä) hyvin pieni ja vaatimaton. Mutta koska olen tarkkasilmäinen, olen huomannut tämän jo nyt.

Vanhempi nainen on jollain lailla "ilmaa". Hän on myös pelottava esimerkki siitä, mitä on tulossa. Mutta minkäs sille voi, asiat on vain kohdattava.

Aloin aluksi kirjoittaa siitä (ajatus oli sinne päin), miten me vanhemmatkin naiset olemme edelleen naisia, seksuaalisia, herkkiä ja olemassa. Siis ihan melkein samanlaisia, kuin vaikka 20v sitten. Jotenkin tämän kirjoituksen aikana kuitenkin tajusin, että tämä mun kirjoitus on aika turhaa. Ei elämää voi säätää.

Elämä menee just niinkuin pitääkin. On ihan luonnollista, et nuoruus viehättää, se viehättää itseänikin. Ehkä kaipaan itse vain sitä, että olen näkyvä jollain lailla - ilman niitä nuoruuden tuomia bonuksiakin.

Mutta kaikille ihmisille, naisille ja miehille sanoisin - katso kuitenkin aina ensin ihmistä, älä mitään muuta. Tai jos katsot ensin naista ja miestä, muista sen jälkeen katsoa myös ihmistä. :)