Löysin vanhan runoni, jota en ole koskaan jakanut täällä enkä oikeastaan muuallakaan. Yritin tehdä laululyriikkaa, mutta kun en sellaista osaa, enkä edes tee lauluja, se jäi sitten unholaan. Jaan senkin kuitenkin, koska jotenkin siitä osittain nyt tykkään, vaikka se onkin aika kökkö ja kliseinen.

***********

Pesen seinää valkeaa

Taas mä odotan hiljaa tässä
kuppi kahvia oikeessa kädessä

ja pesen seinää valkeaa
vain maali siitä irtoaa

Öisin tuijotan katua himmenevää
tuskin mitään enemmän näkisinkään

ja sä tulet, salkkusi painavan
kädestäs lasket ja nukahdat

mut mä pesen seinää valkeaa
vain maali siitä irtoaa


Silmin sokein sekunnit painavat
ohi kulkee mun kevyet unelmat
kiinni tartun mä eilisiin kaipauksiin
ulkopuolisiin haaveisiin


Olen joutsenen selässä lentänyt
sen jäätyviin siipiin takertunut

Olen laivasi vesille laskenut
mutta koskaan en lähtöösi uskonut

ja mä pesen seinää valkeaa
vain maali siitä irtoaa


Silmin sokein sekunnit painavat
ohi kulkee kaikki mun unelmat
kiinni tartun menneisiin toiveisiin
elämättömiin eilisiin

01.07.2006