Kovasti on laiteltu tyttären kanssa asuntoani lähtökuntoon, toisin sanoen käyty kaappeja läpi ja valikoitu kirpparille menevät jutut, kaatopaikkakamat, mukaan otettavat sekä tänne jätettävät. Asuntohan jää vielä toistaiseksi tänne odottamaan mahdollisia vuokralaisia tai sitten minua. No, hommasta ei olisi tullut yhtään mitään ilman tyttäreni rivakkaa apua ja asioihin tarttumista. Olin jotenkin niin lamassa töiden päätyttyä, etten osannut kuin katsoa vierest kaappien ihmeellistä puhdistautumista roinasta, jolla ei ollut mitään tarkoitusta tässä kodissa tai yleensä missään...no miksei joku näppärä kierrätysihminen olisi niillekin käytön keksinyt. Tai sitten joku tilataitelija :)  Nyt täällä on laatikkoja ja pusseja siellä ja  täällä...miten paljon turhaa roskaa ihminen voikaan varastoida "pahan päivän varalle"...huoh.  Huomenna exän kanssa rahdataan pois, ihanaa, että hänkin haluaa musta eroon niin paljon, että tulee ihan auttamaanKieli ulkona

Työni Helsingissä alkaa ensi viikon maanantaina, enkä ollut tähän päivään mennessä saanut sopivaa asunto vielä, mutta TÄNÄÄN se sitten tuli. Minulla oli yksi epäsopiva odottamassa kyllä varalla, mutta halusin miettiä ja odottaa viimeiseen asti ja se kannatti. Sain lopulta juuri sopivankokoisen ja sopivanhntaisen, ei edes kovin kaukaa. Apu tuli työpaikan hiostuksen seurauksena ja myös siitä sattumuksesta, että joku oli juuri perunut tuon asunnon. En tiedä tietenkään, onko tuo asunto unelmien täyttymys vai jotain ihan muuta, mutta koko ja vuokra ovat hyvät. Mitä muuta tässä nyt pitäisi vielä tietää..?? Niin, ja se on remontoitu melko vasta. Hyvä pontti, koska kyseessähän on 60-luvun asunto.  Hyvää on myös se, että se on neljännessä kerroksessa, eikä asunnossa ole hissiä. Saan ilmaista kuntoiluakin...heheeh Nauru Kaikki on niin hyvin. Eli ei muuta kuin muuttamaan kolmen päivän päästä...Huiiih...


ritaHelinä oli haastanut mut vastaamaan muutamiin kysymyksiin ja senpä teenkin nyt.


Meemien sota haaste 1.


ENSIMMÄINEN HAASTE:

OLEN: Itseeni tyytyväinen keski-ikäinen, mutta mieleltäni korkeintaan 30 v naurava nainen, joka rakastaa melkein kaikkea mikä liikkuu ja mikä ei.

TEEN: elämästäni itseni näköistä. Siihen kuuluu sisäisten äänien (en nyt tarkoita että kuulisin ääniä) kuunteleminen ja oman itsensä rakastaminen olennaisena osana. Työkseni hoidan ihmisiä.

OSAAN: kannustaa ja nähdä ihmisissä hyvää. Osaan myös vähän laulaa ja kirjoittaa.

KYTTÄÄ : facebookissa ja blogeissa toisten tapahtumia ja mietteitä.

SALAILEN: sitä, etten salaile.

KÄYTÄN: liikaa alkoholia ja liikaa aikaa surffailuun.

OLEN HAKA: nukkumaan pitkään, olemaan tahattoman koominen, pistämään...

OLEN SURKEA: pitämään kalenteria, maksamaan laskuja ajallaan, siivoamaan säännöllisesti.

OLEN PARHAIMMILLANI: joka päivä ja nyt.

TOIVEAMMATTINI:olen toiveammatissani, yhdessä niistä. Ihanaa olisi olla tanssija tai laulaja.

MIKÄ VIHANNES OLISIN: Munakoiso. Se on monipuolinen ja samalla eksoottinen.

EKA KERTA: Tuskainen ja itkuinen. Joskus se on myös upeaa.

MINNE ET HALUAISI JOUTUA: Masennuksen syövereihin.

MINNE HALUAISIT JOUTUA: hyvien ihmiset luo pitämään hauskaa loputtomasti.

MINKÄ MAALAISEKSI SINUA LUULLAAN ULKOMAILLA: Ihan suomalaiseksi.

MIKÄ OLIT EDELLISESSÄ ELÄMÄSSÄSI: nunna

MITEN HOROSKOOPPISI IHMISKUVAUS OSUU KOHDALLASI OIKEAAN: vaaka, koska olen vaaka ja sen mukaan elän:)))

IHANNEMIEHESI/NAISESI: vapaa sielu, joka tekee elämässään sitä, minkä kokee oikeaksi, ja  joka rakastaa ihmisiä ja itseään. Rento ja huomaavainen.

ENTÄ MITÄPÄ TEET SEURAAVAKSI: taidan mennä ostamaan itselleni tietokoneen (ps.sen teinkin...)

MISSÄ MENEE RAJA: henkilökohtainen reviirini on aika tiukka. Siinä on raja, jonka luvaton ylittäminen pistää vihaksi. Joskus, mutta ei aina. Riippuu henkilöstä ja tilanteesta...

INTOHIMOSI: elämä, elämä ja elämä.

OVATKO MATTI & MERVI YHDESSÄ JUURI NYT: Eiköhän ne oo. Oiva pari siinä :)

MAINITSE KOLME SUOMEN PARASTA PAIKKAA: Helsinki (koska sinne muutan), Oulu, koska täällä olen syntynyt ja Ruka, koska siellä olen kokeut yhden kauneimmista hetkistäni.

ERIKOISIN PAIKKA MISSÄ OLET NUKKUNUT: Ei oo kovin erikoisia paikkoja. Henkilöauto?

OLETKO KOSKAAN OLLUT ”HIRVEESSÄ JIIRISSÄ”: Jos se on se, mitä luulen, kysy vaan montako kertaa..

OLETKO KOSKAAN JOUTUNUT PULAAN: Oikeastaan aika harvoin, kun ajattelee miten höntti olen...ja hajamielinen. Mulla on hyvä suojelusenkeli.

OLETKO ITSE TYYPILLINEN ALASI EDUSTAJA: Saatan ollakin. Sanovat, että olen.

OLETKO TILANNUT MITÄÄN TV-SHOPISTA: Kyllä täytyy myöntää, että on tullut innostuttua joskus.

KUULUISIN/SUURIN JULKKIS JONKA OLET TAVANNUT: Kukas tää kuuluisa naiskavelijä onkaan.Sari Essayah (oli meillä yötä kerran) ja sitten Potf:n poijat :)) Muiskista niille.

TYPERIN ASIA JOSTA OLET KILPAILLUT: En juurikaan kilpaile..ei oo ees kaljanjuontikilpailuja takana.

PISIN MATKA JONKA OLET KÄVELLYT: Kyllä se taitaa jäädä tonne kymmenen kilsan huitteille.

MIHIN KUNINGASPERHEESEEN HALUAISIT KUULUA: Ruotsin kuningasperhe vaikuttaa oikein mukavalta, ja oon kuullu et olisivat etäistä sukuakin :)

TYPERIMMÄN NÄKÖINEN TRENDIVILLITYS, JONKA MUISTAT: Ne todella paksupohjaiset kengät...lordikengat

KUINKA SYVÄLLÄ/ALHAALLA OLET KÄYNYT: Niin alhaalla, etten meinannut oppia enää elämään pinnalla, mutta tässä sitä ollaan.

KOSKA KÄVIT VIIMEKSI LENKILLÄ: On siitä tovi...ei oo muka ehtinyt.

MITÄ ASENNEVAMMOJA SINULLA ON: Olen ennakkoluuloinen toisinaan. Paha juttu.

KEIHIN SUHTAUDUT ENNAKKOLUULOISESTI: Älykkäisiin (siis niihin, jotka puhuvat kultivoidusti ja silleen..) ihmisiin ja vierasmaalaisiin.

ONKO TV-LUPA MAKSETTU: Tottakai...mikä kysymys tuo nyt oli??

MINKÄ MERKKISILLÄ AUTOILLA OLET AJANUT: volkkari, mersu, chevy van, mazda, nissan, citroen, lada, polski fiat, peugeot jne.

OLETKO KOSKAAN JOUTUNUT TOSITILANTEESEEN JA JOS NIIN MISSÄ: Koko elämä lie totta.

MITÄ HALUAISIT TUNNUSTAA MUILLE TÄSSÄ JA NYT: Että oliisn halunnut vastata paremmin, mutta ei nyt irtoo...eli aina haluan olla parempi.

Meemien sota haaste 2.

Pitää siis kirjoittaa kuusi asiaa itsestä, ihan mitä vaan randomina päähän puikahtaa.

1. ilo - ilo on minulle elämän merkki, tunne, josta en tunnu pääsevän eroon edes huonoina päivinä tätä nykyä. Huumori liittyy siihen olennaisena osana. Näen lähes kaikki tapahtumat jonkinlaisen huumorilasin läpi. Kaikki eivät sitä aina ymmärrä, miksi nauran tai ainakin hymähtelen mitä moninaisimmissa tilanteissa. Minusta elämä on vain niin hauskaa ja huvittavaa.

2. rakkaus - tämä täytyy nostaa esiin, koska olen oppinut siitä niin paljon viime kuukausina uutta, sellaista uutta, joka koskettaa nimenomaan minua henkilökohtaisesti. Olen saanut sitä enemmän kuin koskaan ja olen osannut ottaa tarjotun rakkauden vastaan. Se on ihme. Olen myös antanut sitä ja osannut iloita sen antamisesta. Sekin on eräänlainen ihme.

3. luovuus - tärkeä osa minua, mutta samalla se osa, jota pelkään eniten. En oikein uskalla antaa sille siipiä. Pidättelen ja hillitsen. Mutta minulla on kova pyrkimys päästää luovuuteni vapaaksi ja uskaltaa katsoa, mihin se minut vie.

4. hellyys - asia, jota tahtoisin oppia vielä paljon.

5. lapset - sanoinkuvaamaton onnen ja täyttymyksen lähde

6. musiikki - muuttanut elämäni. Jumalan hellyyttä minua kohtaan. 




Tämän haasteen säännöt:
1. Link to the person who tagged you.
2. Post the rules on your blog.
3. Write six random things about yourself.
4. Tag six people at the end of your post and link to them.
5. Let each person know they've been tagged and leave a comment on their blog.
6. Let the tagger know when your entry is up.