Laittelen nyt jonkin aikaa kuvia, ehkä laittelen tästä lähdin aina? :D Ei voi tietää, minulla on erilaisia vaiheita. Laitan lähikuvan niitystä hieman eri sävyissä kuin normaalisti. Olen tosiaan taas hiukan innostunut valokuvaamisesta, ja yritän päästä vireeseen. Olen ollut melko haluton kuvaamaan pitkän aikaa ja siksikin taidot ovat päässeet ruostumaan jossain mielessä. Kameran tekniikka on hiukan unohduksissa, samoin kuvaustyyli ja muu hakee omaa polkuaan vielä. Olisi kiva löytää se ihan ikioma tyyli, mutta en ole vielä havainnut, että minulla olisi sellaista. Olen impulsiivinen räpsijä ja ajatus siitä, että hiukan edes suunnittelisin mitä kuvaan ja miten, on aika vieras ajatus. Yritän kuitenkin hiukan avautua ajatukselle. Katsoin nimittäin yhden huippukuvaajan luontokuvia (olen kerran ihan itkenytkin niiden edessä, se on harvinaista) ja otin oppia. Pääkohteen taustan miettiminen ja elävöittäminen on nyt yksi asia, mihin "yritän" keskittyä.

Bändikuvausta olen harrastanut aikoinaan paljon ja sitä kaipaisin edelleen. Se jollain lailla sopi luonteelleni hyvin nopeatempoisuudessaan ja yllätyksellisyydessään. Kuvista ei koskaan tiennyt, että onnistuiko yksikään. Oli jännittävää avata kuvakansio latauksen jälkeen ja alkaa selailla, josko löytyisi iloisia yllätyksiä satojen kuvien joukosta. Usein onnistui monikin kuva, joskus lopullinen kuvasaldo jäi hyvin pieneksi. Onpa keikkoja, joista ei tullut yhtään onnistunutta kuvaa. Sekin on jonkin tason saavutus. :) Toki alkuvaiheissa niitä huonoja kuvia olivat lähes kaikki, mutta oma silmä ei sitä aina havainnut. Toisaalta jotkut parhaat keikkakuvat ovat sieltä alkuvaiheilta, ensimmäisen järjestelmäkamerani ajoilta. Joskus kun liikaa alkaa miettiä, alkaa tuottaa aika samanlaista materiaalia, eli toistaa itseään ottamalla varman päälle.

Mutta nyt se niittykuva. Tykkään tämän kuvan laihoista sävyistä. Tässä näyttää muuten olevan samoja sävyjä, kuin eilisessä voikukka - kuvassa. Olisiko tämä tällainen synkeähkö teema minun tyyliäni, vai liittyneekö mielialaan? Ja mihin se aamunkoitto jäi...minunhan piti olla valontuoja. :)

 

_DSC6592%20%282%29-001.jpg