Olen ollut sairaana nelisen viikkoa, nyt jo lähestulkoon terve. Tosin kuulo on edelleen alentunut ja yskittää. Suurimman osan ajasta olin virallisesti puolikuuro. Ensin tuntui vaikealta, sitten siihen tottui. Olipa siis aikaa taas virkata, ja itseasiassa, mulla on kyllä aina aikaa. :)

Sairaana ei jaksanut muuta kuin olla kotona ja levähellä, mut kun tuossa sairaudessa oli sellaista aaltoliikettä (joka toinen päivä oli parempi päivä), niin lähinnä niinä päivinä sitten virkkailin. Tein koreja, kylpyhuoneeni pursuaa nyt niitä. Samoin olohuoneen ruokailupöytä on saanut uudet virkatut tabletit ja ylimääräisiä korejakin sen päällä majailee.

Tein myös pienen maton ja muutaman kaulaliinan. Kokeilin eri pintoja ja kuvioita, sellaisia aloittelijalle sopivia. Jokaisessa kaulaliinassa tosin piti päästä puoleenväliin asti ja yhdessä melkein loppuun, ennen kuin ihan täysin oikein ja ohjeen mukaan aloin sitä tehdä. No, en purkanut, koska kokonaisvaikutelma niissä on ihan mukiinmenevä ja oikeastaan aika kauniskin. Yhtä noista olen itse käyttänyt, toiset menee lahjaksi, myyntiin kirpparille tai jonnekin. En vielä tiedä. Pakko noista on yrittää jotenkin eroon päästä. Intohimo meinaa pursuilla yli, enkä halua, että kotini täytyy koreista ja kaulaliinoista.

Niin, teinpä myös vauvan myssyn. Saattaa olla, että se mahtuu vain nuken päähän ja ehkä joutaakin...siitä tuli melkoinen kypärä. :D Mutta toisaalta se on myös mahottoman suloinen, tein sen teddylangasta ja ompelin siihen koristereunan ja ruusukkeen koristeeksi. Olen itsekin hämmästynyt siitä, kuinka paljon saan aikaan, kunhan vain aloitan. Ei olisi uskonut, ennen kuin se tapahtui. Tässä on tutustunut itseensä ja tajunnut, kuinka ahkera sitä onkaan. Jos olisin taitavampi, perustaisin varmaan käsityöliikkeen näille levottomille käsilleni. Tai taidepuodin, jossa olisi valokuviani, runojani ja hirvee kasa koreja ja kaulaliinoja!! :D

Tässä kuvat viimeksi tekemieni kaulaliinojen kuviosta ja tekstuurista. Tuo oikeanpuoleinen pitsikuvio oli mulle aika vaativa, mutta kun sen selvitin, olen valmis taas uusiin haasteisiin.

_DSC8971.jpg