Oletko etsinyt täydellistä onnea? Pysyvää ja jatkuvuutta lupaavaa. Ehkä olet löytänyt huikeita hetkiä, jolloin olet toivonut sydämesi pohjasta, ettei se koskaan loppuisi. Samalla olet jo pelännyt ja jo tiennyt, että se loppuu ennen kuin huomaatkaan. Ja tuo tieto sen loppumisesta on langettanut varjon onnenhetkesi päälle. Olet kokenut outoa ristiriitaa onnenhetkesi keskellä, ihan kuin onnenkyyneleidesi mukana valuisi esiin jotain hyvin karvasta ja surullista. En tiedä, oletko kokenut näin, mutta minä olen.

 

Olen kokenut, että suurimpien huippuhetkien aikana olen jo oudolla tapaa valmistautunut jyrkkään mahalaskuun. Miksi? En osannut iloita vapaana surusta, koska halusin pitää kiinni tuosta hetkestä, halusin takertua siihen ja kun tajusin, ettei se onnistu, koin luopumisen tuskaa keskellä suurinta onnea. Samalla menetin tuon hetken puhtauden ja keveyden. Takertumalla kadotin sen. Kuten rakkaus, onnikaan ei voi elää muualla kuin vapaudessa.

 

Jokainen noista hetkistä oli kuitenkin täydellinen onnen murunen. Tunsin niiden murusten tuoksun ja johdatuksen kohti täydellistä onnea, joka asuu hetkien helminauhassa. Olin vähällä myös kadottaa tuon kirkkaana loistavan helmien polun, koska en halunnut luopua ja mennä eteenpäin.

 

Unelman tiellä on tärkeää osata tunnistaa jokainen täydellinen onnen hetki, nuuhkaista syvään, hymyillä, vilkuttaa hyvästiksi, katsoa eteenpäin ja antaa niiden tuoksun johtaa kohti unelmaasi.

 

 

KOKONAINEN MURU

 

Etsin täydellistä onnen keksiä.

Löysin onnen murusia,

joista jokainen tuoksui

täydelliselle onnelle.

 

 

(Ote Unelman tiellä 2-sarjasta)